1. A POLGÁRMESTERI HIVATAL BELSŐ SZERVEZETI TAGOZÓDÁSA, FELADATKÖRE
Polgármester: Dr. Sükösd Tamás
polgarmester@sarbogard.hu
Tel.: 25/520-240
Sárbogárd, Hősök tere 2.
Jegyző: Dr. Venicz Anita
jegyzo@sarbogard.hu
Tel.: 25/520-250
Sárbogárd, Hősök tere 2.
Feladata: ellátja a jogszabályokban és az SZMSZ-ben meghatározott feladatait. Vezeti a hivatalt, gyakorolja az államigazgatási jogkörét, gondoskodik a képviselőtestület működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról, biztosítja a hivatal törvényes működését. A hivatal dolgozói felett gyakorolja a munkáltatói jogokat.
Aljegyző: Dr. Varnyu Péter
hatosag@sarbogard.hu
Tel.: 25/520-250
Sárbogárd, Hősök tere 2.
Feladata: a jegyző általános helyettese. A jegyző tartós távolléte esetén ellátja teljes körű helyettesítését.
Ellátja a Hatósági Oszály vezetői feladatait.
A hivatal valamennyi egységének általános feladata:
1. A képviselőtestület és bizottságok működésével, valamint a polgármester és a jegyző tevékenységével kapcsolatban meghatározott feladatok.
Előterjesztések elkészítése, a testületek és tisztségviselők döntéseinek végrehajtása, a végrehajtás szervezése és ellenőrzése.
A helyi képviselők munkájának segítése.
2. Az időszakosan jelentkező feladatok ellátása:
- Az országgyűlési képviselők, az önkormányzati képviselők és polgármesterek, a nemzetiségi önkormányzati választásokkal, a népszavazással kapcsolatos feladatok.
- A jogszabályokban foglalt, időközönként jelentkező hatósági és szervezési feladatok (pl.népszámlálás).
- Jogszabályban kötelező érvénnyel elrendelt statisztikai adatszolgáltatás.
3. A lakosság tájékoztatása és véleményének kikérése.
4. A társadalmi szervezetekkel, társszervekkel, közszolgáltatást végző szervekkel való együttműködés.
5. Kapcsolattartás:
- helyi önkormányzatokkal
- szakhatóságokkal,
- az önkormányzat intézményeivel,
- az osztály feladatkörével összefüggésben
más szervekkel.
Minden szervezeti egység közvetlen munkakapcsolatban áll:
- a gazdasági osztállyal
- a szervezési csoporttal
Az osztályok és más szervezeti egységek a másik osztály tevékenységét, feladatellátását érintő információt írásban 5 napon belül kötelesek egymáshoz eljuttatni.
A pénzügyi kihatású tevékenységet érintően kötelesek a gazdasági osztályra
- a feladat jelentkezését követően 5 napon belül (pályázatok is )
- a képviselőtestületi, bizottsági és tisztségviselői döntést követően a határozatban feltüntetett határidőre,
- a következő évi költségvetési javaslat előkészítése időszakában a tárgyév október 15-ig
az adatszolgáltatást írásban, a megalapozó dokumentumokra utalással teljesíteni.
A szervezési csoportnak határidőre az előterjesztéseket, meghívandók névsorát leadni, a bizottságok munkájának szervezése érdekében kapcsolatot tartani.
Az önkormányzati pályázatok előkészítéséhez szükséges adatszolgáltatást határidőre a kért tartalommal teljesíteni.
Gazdasági Osztály
Osztályvezető: Háriné Németh Ilona
penzugy@sarbogard.hu
Tel.: 25/520-251
A Gazdasági Osztály tevékenységi köre:
- városi költségvetéssel, gazdálkodással, tervezéssel kapcsolatos feladatok
- közgazdasági elemzési feladatok
- számviteli feladatok
- adóügyi, hatósági, igazgatási (adó kivetése, nyilvántartása, beszedése ) feladatok
- a költségvetés módosításához és finanszírozásához kapcsolódó évközi feladatok ellátása,
- a képviselőtestület pénzügyi vonatkozású döntéseinek előkészítése és végrehajtása
- ellátja a részben önálló intézmények gazdálkodásával összefüggő pénzügyi és számviteli feladatokat
- ellátja a Sárbogárdi Roma Nemzetiségi Önkormányzat költségvetésével, pénzellátásával kapcsolatos feladatot
- ellátja a hivatalhoz rendelt részben önállóan gazdálkodó intézmények költségvetését, gazdálkodásával kapcsolatos pénzügyi számviteli feladatokat munkamegosztási megállapodás szerint
- ellátja a Sárbogárd-Hantos-Nagylók Szociális és Gyermekjóléti Társulás költségvetésével, pénzellátásával kapcsolatos feladatokat társulási megállapodás szerint
- ellátja az önkormányzati vagyonleltárral, vagyon nyilvántartással kapcsolatos feladatokat
- az önkormányzat privatizációs és vállalkozással, társasági tulajdonával, értékpapírjainak kezelésével kapcsolatos feladatokat, társasházakkal kapcsolatos feladatokat
- nyilvántartja a vagyoni kört érintő szerződéseket
- ellátja a cél, a címzett és egyéb támogatások igénylésével és elszámolásával kapcsolatos feladatokat.
- ügyviteli feladatok az osztály feladatkörében
Hatósági Osztály
Osztályvezető: Dr. Varnyu Péter
hatosag@sarbogard.hu
Tel.: 25/520-270
A Hatósági Osztály tevékenységi köre:
- anyakönyvi igazgatási feladatok
- ipari, kereskedelmi feladatok
- állategészségügyi szabályzatból eredő igazgatási feladatok
- növényvédelmi igazgatási feladatok
- mezőgazdasági funkcióból eredő szervezési-igazgatási feladatok
- hatósági bizonyítványok és igazolványok kiadásával kapcsolatos igazgatási feladatok
- gyermekvédelmi igazgatási feladatok
- szociális igazgatási feladatok
- építésügyi igazgatási feladatok
- Sárbogárd + 12 település részére elvi építési, építési, bontási, használatbavétel és tudomásul vételi és fennmaradási engedélyezési ügyek.
- ügyfélszolgálati feladatok
- ügyviteli feladatok az osztály feladatkörében.
Műszaki Osztály
Osztályvezető: Kocsis Dóra
muszak@sarbogard.hu
Tel: 25/520-200
Műszaki Osztály tevékenységi köre:
- településfejlesztési és rendezési feladatok
- fejlesztések, beruházások szervezési és lebonyolítási feladatai
- környezet- és természetvédelmi feladatok
- közterület-használat engedélyezési hatósági feladatok
- városüzemeltetési, működtetési feladatok
- közvilágítás
- energiaellátási
- tömegközlekedés szervezési
- közterület- fenntartási
- köztisztasági
- vízgazdálkodási
- vizellátási
- csatornázási
- köztemető-fenntartási
- útfenntartási, - kezelési, forgalomszervezési feladatok
- kommunális és egyéb közszolgáltatási feladatok koordinálása, e területeken éves
és hosszú távú fejlesztési tervek elkészítése, a végrehajtások ellenőrzése
- lakás, helyiség és telek gazdálkodás, ingatlan fenntartás karbantartási feladatok, önkormányzati tulajdonú földek hasznosítása,
- önkormányzati tulajdonú ingatlanok értékesítése, egyéb feladatok (telekhatár-rendezés, megosztás, stb.)
- önkormányzati vagyon átadás-átvétel, birtokbavétellel, birtokbaadással kapcsolatos teendők
- ügyviteli feladatok az osztály feladatkörében
Szervezési csoport
Csoportvezető: Tóth Teréz Márta
szervezes2@sarbogard.hu
Tel.: 25/510-961
Tevékenységi köre:
- képviselőtestületi, bizottsági munkával kapcsolatos szervezési ügyviteli feladatok
- személyzeti és a köztisztviselőkkel kapcsolatos oktatási feladatok
- ügyirat-kezelési és ügyirat-nyilvántartási feladatok
- a hivatali apparátus ügyviteli feladatai
- gondoskodik az SZMSZ valamint a képviselőtestület egyéb rendeleteinek és mellékleteinek folyamatos karbantartásáról, a rendeletek és határozatok nyilvántartásáról
- ellátja a Sárbogárdi Roma Nemzetiségi Önkormányzat testületi működéséhez kapcsolódó adminisztratív feladatokat
- előkészíti a honvédelmi, polgári védelmi, katasztrófavédelmi feladatok irányításához és végrehajtásához kapcsolódó polgármesteri, valamint a jegyzői hatáskörbe tartozó feladatokat
- a hivatal munkavédelmi feladatainak ellátása
- a lakossági fórumokon a képviselőtestületi tagok beszámolóin elhangzott javaslatok, panaszok feldolgozása, megválaszolása
- a hivatali gépkocsivezetési feladatok ellátása.
- pályázat figyelés,
- önkormányzati beruházási, felújítási, működési pályázatok kezelése (benyújtás, kapcsolattartás, elszámolás, szakmai beszámoló),
- közbeszerzési eljárások ügyintézése.
2. SÁRBOGÁRD VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐTESTÜLETÉNEK TAGJAI
link megnyitása >>
III. A szerv vezetői
A szervezet vezetői:
Polgármester: Dr. Sükösd Tamás
Jegyző: Dr. Venicz Anita
Aljegyző: Dr. Varnyu Péter
Hatósági Osztályvezető: Dr. Varnyu Péter
Műszaki Osztályvezető: Kocsis Dóra
Gazdasági Osztályvezető: Háriné Németh Ilona