Az ügytípus megnevezése:
Haláleset bejelentése
Az eljáró osztály (szükség esetén a csoport is) megnevezése:
Hatósági Osztály - Anyakönyvvezető
Illetékességi területe:
Az anyakönyvi esemény helye szerinti anyakönyvvezető az illetékes.
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:
- Halottvizsgálati bizonyítvány
- Az elhunyt személyazonosító igazolványa, lakcímkártyája
- Az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
- ha az elhunyt házas családi állapotú: a házassági anyakönyvi kivonat
- ha az elhunyt elvált vagy özvegy családi állapotú: a házassági anyakönyvi
kivonat, mely a házastárs halálának tényét, illetve elvált családi állapot
esetén a válás tényét tartalmazza.
Alapvető eljárási szabályok (Jogszabályok)
Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény és a valamint az anyakönyv-
vezető és az anyakönyvi szervek eljárásáról és kijelöléséről, valamint az anyakönyvezéshez szükséges képesítési feltételekről szóló 174/2017. (VI. 30.)
Korm. rendelet.
Az eljárást megindító irat benyújtásának módja (helye, ideje):
Személyesen
Hatósági Osztály Földszint 9. számú iroda
Hétfő: de. 8.00-11.30 óráig
Szerda: de. 8.00-11.30 óráig
du. 13.30-15.30 óráig
Ügyfélfogadási időben személyesen.
Útmutató, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás:
Sárbogárd város közigazgatási területén történt haláleset bejelentését a
hozzátartozó végzi személyesen. Az anyakönyvvezető az eseményről
jegyzőkönyvet vesz fel, bevonja az elhunyt személyi okmányait, anyakönyvezi a halálesetet és kiállítja a halotti anyakönyvi kivonatot.
Ügyintézéshez nincs letölthető formanyomtatvány.