Az ügytípus megnevezése:
Közterület-használati engedélyezési eljárás
Eljáró osztály:
Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztály
7000 Sárbogárd, Hősök tere 2.
Tel.: 25/510-965;
E-mail: muszak@sarbogard.hu
Ea.: Békési József
Illetékességi terület:
Sárbogárd Város közigazgatási területe
Eljárási illeték:
Eljárási illeték 3000 Ft.
Megfizetésének módja: kérelem nyomtatványon kell leróni. (oldal alján letölthető)
Ügyintézéshez szükséges dokumentumok:
A kérelem mellékletei
1) árusítás esetén:
a) működési engedély, vagy
b) őstermelői igazolvány, vagy
c) vállalkozói igazolvány másolata 1 példányban
2) egyéb tevékenység esetén:
ha a közterület használat nem építési engedély köteles építmény elhelyezése céljára szolgál, a berendezés terveit 1 példányban olyan méretarányban, amely a részleteket is egyértelműen ábrázolja (betűforma, illetve felirat egységes megjelenése, színek megjelölése) vagy az arról készült fényképet 1 példányban,
3) helyszínrajz vagy vázlat 1 példányban, a közterület használat helyének megjelölésével, méretezésével.
Alapvető eljárási szabályok (jogszabályok)
A közterületek rendeltetésüktől eltérő használatához engedély szükséges. A közterület használat engedélyezésére irányuló kérelmet Sárbogárd Város Polgármesteréhez kell benyújtani a helyi rendelet 1. sz. melléklet szerint. Az engedélyt annak kell kérnie, aki a közterületet használni kívánja. Az eljárás a helyi rendeletben előírt formai és tartalmi követelményeknek megfelelően összeállított kérelem benyújtásával indul. Az általános ügyintézési határidő 8 nap, melybe beletartozik a döntés közlése, viszont nem tartozik bele a hiánypótlásra irányuló felhívástól az annak teljesítéséig terjedő idő. A közterület-használathoz szükséges közterület-használati engedély megadásáról a Polgármester önkormányzati hatósági eljárás során határozattal dönt. Az eljárás során eldöntendő egyéb kérdésekben pedig végzést bocsát ki. A közterület rendeltetésétől eltérő használatáért a helyi rendelet 2. számú mellékletében megállapított közterület-használati díjat kell fizetni.
Érintett jogszabályok:
2016 évi CL törvény
Sárbogárd Város Önkormányzat 35/2015 (VIII. 26.) önkormányzati rendelete
Eljárás megindító irat benyújtásának módja:
Személyesen Sárbogárd Város Polgármesteri Hivatalának ügyfélszolgálatán vagy postai úton (Sárbogárd, Hősök tere 2.) ill. e-mailen (muszak@sarbogard.hu).
Útmutató, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás
A hatósági ügyek elbírálási folyamata a kérelem benyújtásával indul meg.
A szignálást és az iktatást követően az ügyintéző részéről a hatáskör és az illetékesség vizsgálata következik. Amennyiben nincs hatásköre, vagy illetékessége, az ügyiratot meg kell küldeni a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szervnek és erről az ügyfelet értesíteni kell. Ha a hatáskör és az illetékesség megállapításra kerül, meg kell vizsgálni, hogy a döntéshez szükséges információ rendelkezésre áll-e. Ha az ügyfél a kérelmet hiányosan nyújtotta be, az eljáró hatóság a kérelem beérkezésétől számított 3 napon belül, megfelelő határidő megjelölése és a mulasztás jogkövetkezményeire történő figyelmeztetés mellett hiánypótlásra hívja fel.
Ha a szükséges adat, információ a rendelkezésre áll, akkor elkészíthető az ügydöntő határozat-tervezet. A tervezet a kiadmányozási joggal rendelkező felettes elé kerül jóváhagyásra, aki azt minden lehetséges (formai, tartalmi, jogszerűségi) szempontból megvizsgálja. Ha a kiadmányozó a tervezetet megfelelőnek ítéli, azt aláírással látja el, majd a döntést a megfelelő nyilvántartásba felveszik. Az ügyfelek megkapják a határozat őket megillető példányát, melyből a döntésről értesülnek.
Letölthető nyomtatványok:
Kérelem 1. melléklet
Közterület-használati díjak 2. melléklet